tisdag 21 oktober 2008

Vuxenpoäng

Jag är för tillfället mitt uppe i jobbsökandet inför våren. Är ingen brådska än, men lika bra att sätta igång tidigt!

Har sökt in till Fashion & Design, en halvfartskurs som kommer att vara på kvällstid. Därmed kommer det förhoppningsvis finnas tid att tjäna ihop lite extra pengar. Om jag har tur kanske jag slipper slösa på återstående CSN-tid. Behöver nämligen lite tid att fundera över vad jag ska bli när jag blir stor. Just nu lutar det antingen åt något kreativt (exempelvis 3D-animatör, något som jag faktiskt precis börjat lära mig men som redan känns helt rätt) eller något "praktiskt" (med andra ord sjuksköterska/barnmorska - som gör att man kan få jobb var som helst, men som innebär vissa kreativa begränsningar).

Idag har en ansökan skickats iväg till IKEA. Förra veckan var jag på anställningsintervju (eller rättare sagt ett minisamtal) på Malmös bästa konditori. Känns jättebra att jag ens blev kallad dit med tanke på hur många det är som verkar ha sökt dit (under det cirka fem minuter korta samtalet jag hade med chefen hann två arbetssökande ringa på hans mobil). Något som var till min nackdel var att jag har haft svårt att få tag på mina tilltänkta referenser. Känns ju inte helt rätt att överlämna ett telefonnummer och "referensen" sedan visar sig ha slutat eller inte ens kommer ihåg mig längre... Lite av ett dilemma alltså!

Har börjat drömma om att avancera från hyresrätt till bostadsrätt - från ensamhet till tvåsamhet :) För att mildra mitt allt intensivare dagdrömmeri om att inreda en lägenhet som ännu inte finns - och som kanske inte kommer att finnas på ett bra tag - håller jag på med att genomföra en mindre make-over av min nuvarande boning. Målet är att introducera lite värme och rosa romantik i mitt tidigare svart-vita liv. Rosa porslinsfigurer, kitschiga färger, gamla foton, sirliga ramar... Art noveau möter popart, ungefär.

Inga kommentarer: