onsdag 15 oktober 2008

Fashion smashion

Wow. H&M kommer göra något de inte gjort på sisådär två tre år - nämligen släppa en kollektion som jag tycker är snygg! Förbannat snygg, till och med.

Idag köpte jag en ELLE-tidning som även den visade sig vara fylld med riktiga godbitar. Frågan är: är det jag som gradvis ändrat åsikt eller har modevärlden äntligen fått min utmärkta klädsmak? ;)

De som ligger bakom H&M:s satsning är japanska Comme des Garçons. Kollektionens volangklänning väcker starka VILL HA!-känslor. Dock är prislappen något avtändande. 2998 kronor gör att jag definitivt inte kommer vara en av dem som kommer slåss om plaggen den 13:e november. Nu när jag har symaskin kan jag ju alltid försöka göra en egen, billigare och mer unik version!

Apropå snyggt mode - svenska designern Bea Szenfeld har en himla skön vintage-inspirerad stil (se bild). Me like!

Inga kommentarer: