tisdag 20 maj 2008

I väntan på framtiden

Äsch, tror jag skiter i den obligatoriska tentapaniken den här terminen. Det finns ändå så många som klagar. Är inte lönt att stämma in i oh-my-god-det-är-tenta!-kören.

Väntar just nu med spänning på pliktverkets brev. Gah, varför ska det ta så lång tid? Jag vill ha det nu! Har nämligen bestämt mig för att (om möjligt) göra lumpen. Har funderat på det ända sedan jag gick på försvarets sommarskolor i högstadiet. Eller egentligen tidigare än så. När jag var sådär fyra fem år ville jag bli "militärkatt"(!).
I alla fall är det är först nu som det har passat att anmäla sig. Skulle vara perfekt om jag fick rycka in i början av nästa år. Vill ju inte vänta tills det är för sent heller...

Förresten - om jag mot förmodan skulle misslyckas med tentan kan jag ju i så fall alltid satsa på en karriär inom militären ;)

Inga kommentarer: