tisdag 10 juni 2008

Konsten att uppnå maximal QOL-nivå

Gah, har plötsligt drabbats av beslutsvånda! Känner att jag inte vill följa den enkla, raka vägen längre. Känns som att jag ännu inte nått den punkt i livet då jag kan finna mig i att ha framtiden utstakad i form av ett monotont yrke. Åtminstone inte utan att ha uträttat något först!

Det är inte så att jag har något emot att ha ett bestämt (och realistiskt) mål, snarare är det så att jag vill ha möjlighet att realisera några av mina drömmar (ursäkta klyschan) innan jag slår mig till ro och accepterar en eventuellt medioker tillvaro.

Den nuvarande beslutsvåndan beror på att jag inte vet hur jag ska gå till väga för att genomföra detta. Det enda jag med säkerhet vet i detta läge är att jag någon gång under min livstid vill: A) jobba/plugga utomlands, B) göra lumpen, C) skaffa ett stimulerande jobb.
Eventuellt räcker det med att göra ett av alternativen för att jag ska känna mig nöjd. Kanske kommer de övriga alternativen då att tas bort och nya läggas till. Eller så måste jag kombinera samtliga.

Vem vet? Inte jag i alla fall.

Inga kommentarer: